در این کارگاه که با هدف افزایش آگاهی کارکنان از تحولات حاکم بر فضای مجازی و رسانه ای نوظهور و نحوه مدیریت و برخورد با این ابزارهای اطلاع رسانی نوین برگزار شد؛ عبدالصمد کارشناس سواد رسانه ای و پژوهشگر این حوزه ضمن بیان مقدمه ای بر ماهیت رسانه های نوظهور به ارائه توضیحات مبسوط در خصوص سواد رسانه ای، نحوه رویکرد با رسانه ها، مضرات محتوای رسانه ها، پیامدهای نداشتن سواد رسانه ای، اهداف پنهان و پیدای طراحان رسانه ها، نا امن بودن فضای رسانه ها، پیدایش رفتارهای ناهنجار ناشی از ماهیت و محتوای رسانه ها نظیر، فردگرایی، تنهایی، اصالت فرد، تغییر دستگاه محاسباتی ذهن و . پرداخت.
عبدالصمد با بیان برخی راهکارهای عملی برای مدیریت رسانه، پنج اصل منطقی مدیریت فضای رسانه ای را تحکیم مبانی اندیشه، تجهز مخاطبان به علم منطق، آگاهی به فنون اقناع، گفتگوی انتقادی و مرجع شناسی محتوای رسانه ها دانست.
کارشناس حوزه رسانه ده اصل تربیت رسانه ای در خانواده اسلامی را حاکمیت قانون، مسئولیت پذیری، آموزش و آگاه سازی، الگو سازی، جایگزین سازی، همراهی، ایمن سازی، تدریج و استمرار، اقتدار همراه با اعتماد، صمیمت و مهربانی، شناسایی استعداد های فرزندان و استفاده از آنها برای تربیت کودکان بر شمرد.

لینک خبر


عکس های این مراسم



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

MH میدون حرف دل یادداشت های عباس ذوالقدری تنور گازی شیراز - نمایندگی تنور شیراز test فروشگاه اینترنتی ژیان کوشک مقدم دانشجو معلم سلامت پلاس